Воскресенье, 05.05.2024, 19:16

У світі цікавого

Категорії розділу
Різне [13]
Календар
Статистика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Статистика
Статистика
free counters
Статистика
Цена miliza7.ucoz.ru miliza7.ucoz.ru Tic/PR
Сайт існує
Хмара тегів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 155
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
...
Счетчик
Яндекс.Метрика
Друзі сайту
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Block title
WMmail.ru - сервис почтовых рассылок
Block title
Upgrade to Turbo

Каталог статей

Головна » Статті » Різне

У розділі матеріалів: 13
Показано матеріалів: 1-10
Сторінки: 1 2 »

Якщо ви хочете, щоб педагогічна праця давала вчителеві радість, щоб
повсякденне проведення уроків не перетворилося на нудну, одноманітну
повинність, ведіть кожного вчителя на щасливу стежку дослідника.

В. Сухомлинський
 
 Сильним, досвідченим стає той педагог, який уміє аналізувати свою працю...

В. О. Сухомлинський

Учитель як фахівець живе доти, поки вчиться. 

                                                                      К. Ушинський

 

 

 

Різне | Переглядів: 572 | Додав: Miliza7 | Дата: 04.09.2015 | Коментарі (0)

   "... я працював 32 роки педагогом... , і старався розмірковувати над своєю педагогічною працею..., і у мене була деяка своя ... манера педагогічної праці. Ця манера прийшла до мене не від моїх талантів. Вона прийшла від необхідності, від характеру тієї справи, яку мені доручили" [Т. 4. 281]. "Багато хто вважає мене спеціалістом по роботі з безпритульними. Це неправда. Я всього працював 32 роки, з них 16 років - в школі і 16 років- з безпритульними. Правда,  в школі все своє життя я працював в особливих умовах - у заводський школі, що знаходилася під постійним впливом робітничої громадськості, громадськості партійної" [Т.4. 110].

Різне | Переглядів: 794 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

Серцевиною педагогічної діяльності А.С. Макаренка є його досвід щодо органічного поєднання навчання з продуктивною працею

У роки радянської дійсності проблемам освіти і виховання значну увагу приділяв талановитий український педагог А.С. Макаренко.

Антон Семенович Макаренко (1888—1939) виявив себе активним будівничим соціалістичної школи і радянської педагогіки проте у своїх творах і діяльності широко використовував надбання народної педагогічної мудрості. Вийшовши з глибин народу, А, Макаренко тонко підмітив можливості народних виховних засобів і мудро вплітав їх до своїх навчально-виховних заходів, обстоював їх у своїх творах. Особливо вдало він використовував скарби народної педагогіки в розв'язанні проблем трудового виховання.

Різне | Переглядів: 484 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

Шаталов Віктор Федорович – вчитель-новатор, народний учитель СРСР (1990 р.), заслужений учитель України (1987 р.), лауреат премії імені К.Д. Ушинського, імені Н.К. Крупської, «Соросівський учитель». Автор системи навчання із використанням опорних сигналів. Використовує педагогіку співробітництва, ігрові форми занять. Професор Донецького інституту соціальної освіти, дійсний член Російської Академії освіти та розвитку, почесний професор Киргизького національного університету. Кавалер ордена Миколи Чудотворця «За примноження добра на Землі». Член спілки журналістів України.

Народився 1 травня 1927 року в учительській сім’ї у м. Сталіно (нині Донецьк). Після завершення навчання в школі призваний на військову службу (1945 р.), учасник Другої світової війни. Закінчив фізико-математичний факультет Сталінського державного педагогічного інституту (1953 р.). Працював вчителем математики, директором школи і знову вчителем. Автор понад 50 друкованих праць з проблем інноваційних педагогічних технологій. Активний просвітитель учительства і шкільної молоді. Має державні нагороди.

Різне | Переглядів: 390 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

Ушинський Костянтин Дмитрович

Костянтин Дмитрович Ушинський (1824—1870) — видатний педагог. Народився в Тулі, навчався в Новгород-Сіверській гімназії, закінчив юридичний факультет Московського університету. Працював професором Ярославського юридичного ліцею, служив у Міністерстві внутрішніх справ, згодом викладав словесність і був інспектором у Гатчинському сирітському інституті, інспектором класів Смольного інституту шляхетних дівчат. Після конфлікту з керівництвом інституту його було відряджено за кордон (Австрія, Швейцарія, Бельгія, Франція, Німеччина) для вивчення організації жіночої освіти. Після відрядження повернувся в Україну, яку вважав своєю батьківщиною.

Різне | Переглядів: 521 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

Ян-Амос Коменський (1592—1670) — фундатор наукової педагогіки, видатний чеський мислитель. Жив і творив у період переходу від середньовіччя до нового часу, для якого була характерна боротьба між феодалізмом і капіталістичними елементами, що зароджувались і бурхливо розвивалися.
Я.-А. Коменський народився у невеличкому містечку Нівніце в сім'ї мірошника — члена громади «Чеських братів». Рано втративши батьків, завдяки громаді здобув початкову, середню і вищу освіту. З 1614 р. завідував початковою школою в м.Прешові. Під час Тридцятилітньої війни (1618—1648), після поразки чехів у битві біля Білої гори (1620), Коменський переховувався, а згодом оселився у м.Лешно (Польща), де працював ректором гімназії. Там він написав твори «Велика дидактика», «Материнська школа», «Відкриті двері до мов і всіх наук» та ін. Побував у Англії, Швеції та Голландії. В 1650—1654 рр. жив у м.Паток (Угорщина), де написав твори «Про культуру природних обдарувань», «Правила поведінки дітей», «Закони добре організованої школи», «Видимий світ у малюнках» та ін. Останні роки жив у Амстердамі, помер у 1670 р. (похований в Неардені, неподалік Амстердама).
Педагогічним поглядам й педагогічній діяльності Коменського були притаманні демократизм, гуманізм, життєрадісність, релігійність — визнання Бога як першопричини появи природи і людини; сенсуалізм, згідно з яким началом пізнання є відчуття, досвід. У його світогляді сенсуалізм вступав у суперечність з релігійністю, демократизмом, просвітительством, що зумовило двоїстість підходу вченого до основних питань педагогіки.
Педагогічна спадщина Коменського охоплює всі найважливіші питання педагогічної науки. Але передусім вирізняються ідеї, які визначають необхідність навчання і виховання у школі. Згідно з ними, у школі повинні навчатися хлопчики і дівчатка, бідні й багаті. У процесі виховання людина вчиться пізнавати себе і навколишнє життя (розумове виховання), володіти собою (моральне виховання), вірити в Бога (релігійне виховання). Майбутнє держави і народу залежить від того, як організовано освіту, навчання і виховання підростаючого покоління.
Вважаючи людину частиною природи, Коменський зазначає, що її виховання має враховувати закони природи, тобто бути природовідповідним. Цей принцип став методологічною засадою трактування ним процесу навчання і виховання та побудови шкільної системи. Він перший у світі піднявся до усвідомлення особливих законів у вихованні й навчанні. Згодом до цього принципу з різних позицій зверталися інші педагоги, він і сьогодні знаходить своє застосування у сучасній прогресивній педагогіці.
Я.-А. Коменський запровадив вікову періодизацію розвитку дітей і, згідно з нею, систему шкільної освіти та її зміст. Він запропонував таку періодизацію в системі народної освіти: дитинство, отроцтво, юність, змужніння. Кожний період триває 6 років.
У дитинстві (від народження до 6 років) діти виховуються вдома, під наглядом матері. У цей час треба розвивати їх мову, збагачувати запас уявлень про навколишнє життя, привчати до самообслуговування, поміркованості, охайності, пошани до батьків і старших, правдивості, справедливості, слухняності. Підлітки (від 6 до 12 років) навчаються у початкових школах, де опановують читання рідною мовою, письмо, арифметику з елементами геометрії, початки природознавства, географію, історію, співи, ручну працю, закон Божий. Такі школи повинні бути в кожному населеному пункті, їх відвідують хлопчики і дівчатка всіх станів. Юнаки (від 12 до 18 років) навчаються у загальноосвітній середній школі (гімназії), де вивчають «сім вільних мистецтв»: фізику, географію, історію, хронологію, етику, релігію, а також рідну, латинську та одну з нових мов.
Люди змужнілого віку (від 18 до 24 років) навчаються у вищих навчальних закладах (академія або університет) у великих містах країни. В університетах є три факультети: богословський, юридичний і медичний, які готують студентів до майбутньої наукової діяльності. На думку Коменського, після закінчення академії (університету) молоді люди можуть здійснити подорож для вивчення економічного і політичного життя народів, їх мови, культури і побуту.

Різне | Переглядів: 392 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

1. В.Ф.Шаталов – бінарні методи навчання

2. Ш.О.Амонашвілі. До школи в шість років.

3. І.П.Волков. Чи існують вундеркінди?

Різне | Переглядів: 443 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

Діти від народження несуть добрі наміри - це великий закон, переконаний Амонашвілі. Завдання батьків і вчителів - підготувати дитя до складнощів життя. І першу формулу освіти: "Ти все можеш!" дитина має почути з уст матері чи батька. Дитині не потрібні заборони, вони навіть шкідливі. Вилучіть усі слова-заперечення. Той, хто заперечує, - бідний. Той, хто стверджує, - багатий. 
Запам'ятаймо: свідомість дітей живе з першої години. І ще, діти не жорстокі, поки не побачать першу жорстоку дію, саме вона відкриває потік темного хаосу в душу. І тільки деякі з дітей готові самостійно протистояти пітьмі. Після трьох років організм дитини повністю готовий до сприйняття багато чого, та після семи років уже багато чого загублено. Найгірше домашнє помешкання не образить почуття дітей. Але зламає дитину атмосфера, що панує тут, весь домашній уклад. 

Різне | Переглядів: 991 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

Шалва Амонашвілі

Амонашвілі Шалва Олександрович (нар. 1931) — грузинський педагог, доктор психологічних наук, професор, академік РАО. Педагог-новатор, розробник педагогіки співробітництва. Автор праць з проблем ролі оцінки у педагогічному процесі, гуманістичного підходу у вихованні. Основні праці: "Навчання”, "Оцінка”, "Відмітка” (1970), "Здрастуйте, діти!” (1983), "Як живете, діти?” (1986), "В школу з шести років” (1986), "Єдність мети "(1987) та ін. 
Шалва Амонашвілі - почесний академік багатьох університетів, викладач Мос-ковського педагогічного університету, керівник лабораторії гуманної педагогіки при Московському будинку вчителя, веде семінари з батьками. Він очолює Видавничий дім Шалви Амонашвілі і є автором кількох книжок, перекладених багатьма мовами світу. 

 

Різне | Переглядів: 808 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

Вислови видатних людей про навчання

Г. С. Сковорода: «Хто думає про науку, той любить її, а хто її любить, той ніколи не перестає вчитися…»

“Треба самому багато знати, щоб навчати інших”.
В.Короленко

“Навчання без міркування – даремне, міркування без навчання – небезпечне”.
Конфуцій

“Усюди цінність школи дорівнює цінності її вчителя”.
А.Дістервег

“Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити”
К.Ушинський

“Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість і потім задовольняти її”.
А.Франс

“Мислить той, кому ставлять розумні запитання.”
Народна творчість

“Найголовніше прищепити смак і любов до науки: інакше ми виховаємо просто віслюків, навантажених книжною премудрістю”
М.Монтень

“Даруй себе дітям! Будь терплячим в чеканні дива і будь готовим до зустрічі з ним в дитинстві!”
Ш.О.Амонашвілі

“Щоб змінити людей, їх потрібно любити. Вплив на них пропорційний любові до них”.
Й.Г.Песталоцці

“Майбутнє наших дітей, майбутнє народу – в руках учителя. В його золотому серці”.
О.Фадєєв
Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учня, він - досконалий учитель.
Л. Толстой

Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники.
Т. Фулпер

Різне | Переглядів: 754 | Додав: Miliza7 | Дата: 02.09.2015 | Коментарі (0)

1-10 11-13